Jönnek az "Okos bankok" és a "Zöld számlavezetés" - E-Banking Summit 2016
2016.01.22. 08:41 | Hírek |
Január 29. péntekig még kedvezményes a jelentkezés az E-Banking Summit 2016-ra, mely a legjelentősebb hazai banki informatikai konferencia. A konferencián kiderül, hogy melyek azok a rendszerek, amelyektől az ügyfélnek a bankhoz való viszonya megváltozik, illetve milyen üzleti előnyöket jelenthetnek az új megoldások a bankok számára.
Sok informatikai megoldás felmerül majd, így mobilalkalmazáson keresztüli vásárlás, Faster Payment azonnali átutalási rendszer, folyamatvezérlő rendszerek működtetése, tesztelése, legújabb digitális trendek, okos bankok, e-banki és mobil banki trendek, profitot hozó Gamification (játékosítás), Big Data trendek.
Az E-Banking Summit a legjelentősebb hazai banki informatikai konferencia. A 28 Magyarországon bejegyzett bankból évente 22-23 rendszeresen részt vesz, emellett a biztosító társaságok is egyre nagyobb létszámban képviseltetik magukat. A Summit egyedülálló környezetet biztosít a szakmai párbeszédnek.
Az eddig regisztrált pénzintézetek és nemzetközi cégek: Magyar Államkincstár, Magyar Nemzeti Bank, CIB Bank, Gránit Bank, MKB Bank, Budapest Bank, Raiffeisen Bank, UniCredit Bank, K&H Bank, Magnet Bank, Takarékbank, Erste Bank, OTP Bank, FHB Bank, Oberbank AG, Diákhitel Központ, Aegon Általános Biztosító, NN Biztosító, CE Faktor, Amazon, Hewlett Packard, Telenor, Capgemini, PwC, Oracle.
Az E-Banking Summit 2016 március 3-án csütörtökön kerül megrendezésre Budapesten. Több, mint 250 résztvevőre számítanak. Idén először a konferenciát E-Banking EXPO is kíséri.
Early Bird akció keretében a szervező maximális 20% kedvezményt biztosítja január 29-ig (péntekig) a jegy árából! Tehát a jegy addig 99.000 Ft helyett 79.200 Ft-ért vásárolható meg.
A jelentkezés az alábbi honlapon keresztül lehetséges:
http://cebcevents.com/hu/esemeny/e-banking-summit-2016#jelentkezes
Kérdéseket, észrevételeket az alábbi elérhetőségeken várják („AT”=@): info AT cebc.hu; konferencia AT cebc.hu, telefonszám: (1) 374 0173. A további részletek közt a konferencia témafelvetéseit ismertetjük.
További részletek:
Microsoft Magyarország:
E-banking és cloud megoldások. Két csoport létezik: tradicionális, konzervatívabb csoport, és a piacot nyerni szerető bankok. A második csoport innovatívabban gondolkodik, máshogy szeretnének előrelépni, mint a többiek. Mik azok a rendszerek, amitől az ügyfélnek a bankhoz való viszonya megváltozik az ügyfelekhez, milyen üzleti előnyöket jelenthetnek az új megoldások a bankok számára.
Hewlett Packard:
1. Agilis fejlesztési metódus. Banki környezetben hogyan lehetünk képesek összehangolni a legújabb technikákkal, üzemeltetéssel, elvárt minőségű szoftvert garantálni, követve a trendeket.
2. Customer Analytics: többcsatornás értékesítés, hangsúlyeltolódás. Ügyfélviselkedés analitika. Nem biztos, hogy az ügyfélt kell oktatni, sokkal inkább a rendszert kell változtatni, az ügyfélhez igazítani a szolgáltatási felületet.
Telenor:
Mobilalkalmazáson keresztül vásárlás, fizetés, bankolás: mik az igények, mi az ügyfélút, mik a Telenor tapasztalatai arról, hogy hogyan vegyük rá az ügyfelet arra, hogy használják a szolgáltatást, és a mindennapi részükké váljon.
DeloittE:
Mennyire van szükség a digitális átállásra? A pénzügyi szektor bevétele, költségstruktúrája hogy néz ki? Mik azok a technológiai trendek, mi az a hozzáállás, amit fel kell venni a hosszú életképesség érdekében?
Dorsum:
Vagyonkezelés, prémium ügyfélkör kiszolgálása. Hogyan lehet a személyes tanácsadót hibrid térbe tenni? Személyes tanácsadó felvértezése digitális eszközökkel (távoli hívás, digitális tanácsadás), és ennek haszna.
Abylon Consulting:
Értékesítés, gamification - játékosítás. Pénzügyi hálózatok fejlesztése a játékosítási módszerekkel. Viselkedési minták megváltoztatása (újféle ügyfélnek újféle terméket értékesíteni) hálózatok fejlesztése, új munkák elvállalásának lehetősége.
Cardinal:
Új szabvány jelenik meg a bankrendszerben. Ennek a banki, vállalati szegmensre történő hatásának kifejtése
Capsys:
Azonnali átutalási rendszer. Faster Payment nemzetközi tapasztalatai, magyarországi bevezethetőségének lehetőségei. Milyen hatást kelt, mennyire forgatja fel a meglévő fizetési módokat. Tévhitek a jelenlegi átutalási rendszerről.
Mortoff:
Biometrikus azonosítás. Személyazonosításhoz, dokumentumhitelesítéshez bevezetni ezt a technológiát. Ez érinti a workflow-t, a managementet is. Elfogadási periódus leírása (aláírási sebesség, nyomásvizsgálat, aláírási kép vizsgálata…).
Capgemini:
„Hogyan teszteltek ti? Hogyan kéne, illetve hogyan nem kéne? Mi az ami jónak gondoltok, de már a múlt?” Rosszul megadott specifikációk, félreértelmezések (agilis fejlesztés, igazából vízesés modell…) kiküszöbölése. A tesztelés innovációja, görbe tükör a mostani folyamatnak.
E-group:
Kétévnyi kutatómunka bemutatása, ami az azonosítási területen, a kormányzat által elindított törvénymódosításból fakadó állampolgári azonosítás rendszeren elvégzett keresést mutatja be. Kereskedelmi kapu megoldásként piacra dobni. Egységes azonosítási metódus. Állam adhatná, mint kereskedelmi szolgáltatás. Bankoknak: más szektorokkal való versenyképesség feltérképezése. „Sharing economy”. Szabályozás belső oldalról. Elektromos identitás európai szinten roamingolni tud.
Ness Hungary:
E-Group témájának kibővítése, üzleti vetületei. Azonosítási megoldásokat fióki szintre bevezetni: (statisztikák, one time password, ujjlenyomat milyen megbízhatósággal működhetnek, mit kapunk a pénzünkért)
Host Logic:
SAP & Host Logic. Predictive Analisys: mi lenne jó, ha történne a világban? Pénzügyi szolgáltatók mit pakolhatnának ebbe. In memory computing (HANNAH eszköz) esettanulmányokon keresztül bemutatása, adatbázisban történő feldolgozás.
Esri Magyarország:
Analitycs. Megtanuljuk értelmezni az ügyfelet. IT üzleti oldalról hogyan értsük meg a banki ügyfelet. Ez üzleti vagy retail oldalról is megvalósítható. (mennyire őszinte, mennyire lehet hinni neki, hitelbírálatra tökéletes)
Shiwaforce.com:
Digitális transzformáció gyakorlati haszna. Módszertanok, ezek buktatói, milyen oktatás szükséges hozzá. Elektronikus csatorna. ügyfelet hogyan lehet rávenni, hogy használja, mindennapi részévé váljon.
Business Process Consulting:
Könnyen paraméterezhető, szaküzleti motor: szabálymotorok. Grafikusan a szabály megfogalmazása, átutalásoknál folyamatokat ellenőrizzen. (GIRO beépítés).
S&T Consulting:
Felhő-technológiáknak BI használata. A cloud lehetőséget ad, hogy olyan adatokat gyűjtsünk, és olyanokat kérdezhessünk, mint eddig nem tudtunk. kisebb költség, több hibázhatóság lehetőséggel.
PwC:
Üzleti folyamatok digitalizálása. Hogyan menjünk a piacra. A bankon belül mennyire működik ez, hogyan használja ki? Compliance hatékonyság: hogyan lehet a digitális technológiákat felhasználni a bankoknál. Működő példák bank, és más hálózati iparágakra.
Misys:
Elektronikus bankolás. Mobil, online termékek. Mit látunk a nemzetközi piacokon, milyen trendek vannak egyéb országokban, régiókban? Mik azok a kihívások, melyekkel a cég és az ügyfelek találkoznak. Innovation & distruption.
ÁBRIS:
Folyamatvezérlő rendszerek működtetése, tesztelése. E-marketing. Interaktív marketing anyagok dokumentum managementje. Use case-ek bemutatása. Folyamatmanagement eszközök működése. Általános probléma: IT fejlesztést vizsgálva nem tudni mi történik, milyen fejlesztések vannak folyamatban, milyen költségekkel vállalható be. Workflow engine-nel rendelkező megoldás.
Isafe:
Hatósági megkeresések kezelése. Gyakorlati munkafolyamatokat elősegítő megoldás. hatósági munkafolyamatok kezelése. A bűnügyi szervek hetente több száz kérdést küldenek a bankok felé, ezeket automatizálni kell. Jogkövetés.
Microsec:
Mennyi üzleti folyamat hiányzik az e-világból, ami a papíros világban megvan. Elektronizálás elképesztő ütemben halad, az ügyfél azonban ki van hagyva. Hogyan lehetne ezt a dolgot ergonomikusabbá, jobbá tenni. Identitások, elektronikus aláírások kezelése. Mobil: akár személyigazolványként, akár elektronikus aláírásra is alkalmas. Elektronikai lehetőségek, társadalmi elfogadottság.
Do-Q-Ment:
“Zöld számlavezetés”, azaz miként tud egy pénzintézet a fenntarthatóság zászlaja alatt olyan konkrét megoldásokat kínálni ügyfeleiknek, melyek egyértelműen csökkentik a papírok kibocsátást, felgyorsítják és biztonságosabbá teszik a folyamatokat és még zöld PR értékkel is rendelkeznek. Ez lenne a GreenArchive bankszektornak szánt megoldása.
Invigor:
A Pure Storage gyártó flash memória alapú megoldásai. A Pure Storage flash tároló családjának bemutatása és nagyvállalati informatikai infrastruktúra környezetben való bemutatása.
Budapest Bank Zrt.:
Projektleszállítás buktatói banki környezetben manapság / vendor – bank közötti viszony – win-win szituációra való törekvés – vendor szemszögéből, ügyfélélmény gyorsabban szállítása. Agilitás keresése. Projektmódszertanok nem támogatják ezeket a törekvéseket. Nem állnak rendelkezésre bankon belül. Ügyfélélményt kell gyorsabban szállítani. Példák a digitális csatornák integrációs fejlesztése, gyorsítása terén, hogyan vonják ebbe be az ügyfeleket.
Amazon Luxemburg:
Digitális átalakulás (digital transformation) a bankszektorban, illetve hogyan válik a publikus felhő az átalakulás platformjává és motorjává.
TMSI Kft.:
„DDoS, mint a pénzügyi határvédelem fontos eleme”