Megmozdult a hazai fintech piac

2019.07.12. 08:00 | Hírek

A RowanHill Digital összeszedte a hazai fintech, tehát pénzügyi tematikájú startup kezdeményezéseket. Izgalmasabbnál izgalmasabb ötletek és egyben idők jellemzik most ezt az iparágat, melynek aktuális hazai helyzetéről Papp Kristóf Áronnal, a RowanHill Digital szakértőjével.

Hol is tartunk ma mi, magyarok a fintech fejlesztésekkel az európai vagy a világranglistán?

Nehéz ezt számszerűsíteni. A Deloitte 2016-ban készített egy tanulmányt arról, hogy mi a helyzet a fintech kezdeményezésekkel, kifejezetten a közép-kelet-európai régióra koncentrálva. Ebben a tanulmányban az látható, hogy a középmezőnybe kerültünk. Nyilván lehet vitatni, hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venni az értékelésnél, hiszen egy tízmillió fős kisebb ország vagyunk, ennek ellenére látható hazai sikerekkel.

A Deloitte milyen szemponból vizsgálta a fintecheket?

Megnézték például a fintech kezdeményezések számát, de azt is, mennyi pénz mozog ezen a területen, egyáltalán milyen a pénzügyi szegmens helyzete más országhoz képest, előző időszakhoz képest. Ezek alapján egy helyzetképet alakítottak ki. Azóta már eltelt lassan három év és szabályozói oldalról is elindultak egyre izgalmasabb kezdeményezések. Elég, ha csak megemlítjük az MNB Innovation Hubját és a Regulatory Sandboxát. Februárban volt a Finovate Europe konferenciája Londonban, ahol a nyolc Best of Show díjazott közül kettő magyar kezdeményezés volt. Az egyik a Dorsum, a másik a W.UP.

Nézzük a részleteket! Az infógrafikákon végig haladva az első hazai startup, amelyik a szemembe ötlött, az a Barion volt. Ők nagy sikert futottak be, bár nem az eredeti koncepcióval. Meg lehet-e ismételni a magyar Barion sikerét, vagy ők jókor voltak jó helyen?

A lehetőség mindenki számára adott, hogy szép sikereket érjen el a saját területén, de itt most nem feltétlenül kell kizárólag a fizetési szolgáltatásokra gondolni. Viszont az is igaz, hogy jókor kell jó helyen lenni. Kell érezni, hogy a piaci oldalról milyen új igények fogalmazódnak meg, és persze elengedhetetlen a jó termékbevezetés is. Ők egyébként egy profilváltást is végeztek, ami végül a siker alapja lett.

(folytatjuk)

Vissza a cikkekhez

Keresés

Bank szerinti cikk szűrés

Bankkártya klub

 Email:
 Jelszó:
Elfelejtett jelszó