Nincs további fejlődés digitalizáció nélkül - IV. rész

2018.08.23. 08:00 | Hírek

A cikk angol nyelvű verziója itt olvasható.

Ez egy négy részes cikksorozat befejező része. A harmadik rész itt olvasható.

Napjainkban számos publikáció lát napvilágot, melyben a digitalizáció szükségszerű váltásáról írnak. De milyen változásokat indukál ez a pénzügyek intézésében és mennyire vannak erre felkészülve a bankok és a magyar társadalom? Ennek jártunk utána a Bancard Kft. szakértői segítségével.

Internetbankok terén elég jól állunk, de ez ma már alapszolgáltatásnak számít. A segítségével elérhető szolgáltatások köre azonban már eltér a bankok között.

A 2012-ben indult Országos Fizetési Szolgáltató ügyfelei nem lehetnek elégedettek ma már a kínálattal. Bár a szolgáltató nem bank, így nem végez betétgyűjtést, továbbá hitelt sem kínál, azonban az internetbankja csak a számlaegyenleg, számlatörténet és számlakivonatok  megtekintését biztosítja, továbbá a banki átutalást. Nincs bankkártya műveletre lehetőség (kivéve a bankkártya letiltást), és nincs lehetőség SMS beállítására vagy adatmódosításra sem.

Kevesen tudják, hogy az SMS a banki tranzakciókról magyar találmány, a Budapest Banknál jelent meg először, 1998 októberében. Az SMS szolgáltatásokkal nincs hiányosság, sőt egyre jobban terjed az iSMS, amelynél már SMS helyett a mobiltelefon felbukkanó üzenetében kapja meg az értesítést a kártyabirtokos a mobilappon keresztül, díjmentesen. SMS-t esetleg csak akkor kap, ha online nem sikerül kézbesíteni az üzenetet.

Mobilapplikációval ugyan csak néhány bank rendelkezik, de a legnagyobbaknál lefedett ez a szolgáltatás. Így van mobilapplikációja a Budapest Banknak, a CIB Banknak, az Erste Banknak, a GRÁNIT Banknak, a K&H Banknak, a MagNet Banknak, az MKB Banknak, az Oberbanknak, az OTP Banknak, a Raiffeisen Banknak, a Sberbanknak, a Takarékbanknak és az UniCredit Banknak. Közülük a Sberbanknál hiányolunk több lehetőséget, bár látszik, hogy a mobilapplikációban törekedtek a bővebb információkra, hiszen árfolyamok, a közeli bankfiókok és a bank hírei is lekérdezhetőek.

A fenti applikációk közül öt képes NFC-s mobilfizetésre is (Budapest Bank, GRÁNIT Bank, K&H Bank, MKB Bank, OTP Simple). Ma már mindegyik SIM kártyától független, korszerű tokenes megoldás, így a mobilszolgáltatótól már nem kell NFC-s SIM kártyát kérnie az ügyfélnek, ami jelentős belépési korlát volt a kezdeti megoldások során.

Négy banknál van lehetőség azonnali online számlanyitásra, a GRÁNIT, az MKB, az OTP Banknál és a Takarékbanknál. Bár online számlanyitás szinte minden banknál van, ennél a négy banknál a 2017. július 20-án hatályba lépett jogszabályi környezet által biztosított teljes ügyfélazonosítás is elérhető, azaz az ügyfélnek nem kell bemennie a bankfiókba, hanem az interneten elkezdve be is fejeződik a számlanyitás, és egy teljeskörűen azonnal (vagy legalábbis órákon belül) használható bankszámlát kap az ügyfél.

A videóbank szolgáltatás, ami szintén elengedhetetlen az online számlanyitáshoz, szintén ennél a négy banknál érhető el, közülük a GRÁNIT Bank már nagyon régóta nyújtja ezt a szolgáltatást. Az ügyfél a videobankon keresztül mutatja be a személyes adatait tartalmazó okmányokat és itt készíti el az aláírásmintát is. Ezen kívül a videóbank funkciói a telefonos ügyfélszolgálattal kiválthatók, így a videóbank szolgáltatások fejlődésére elsősorban az online számlanyitások terjedésével lehet majd számítani.

A Bancard szakértői segítségével készült négy részes cikksorozatunk végére értünk. Várjuk észrevételeiket a cikksorozattal kapcsolatban az alábbi oldalon:
http://www.bankkartya.hu/kapcsolat

Köszönjük figyelmüket!

(vége)

Vissza a cikkekhez

Keresés

Bank szerinti cikk szűrés

Bankkártya klub

 Email:
 Jelszó:
Elfelejtett jelszó