
Elindult a Magyarországi Volksbank honlapja
- Homa Péter
- február 8, 2001
- Bankkártya
A Magyarországi Volksbank rövid fejlesztési időszak után 2001. január végére a honlapja legtöbb oldalát feltöltötte tartalommal. A banktól kapott tájékoztatás szerint a honlap már publikálható, de a teljes weblap kialakítása március elsején fejeződik be. A következőkben ezért bemutatjuk a honlap jelenlegi szerkezetét, figyelembe véve a fenti időpontot.A konkurenciák néhol túl harsogó külsejű weblapjainak utánzása helyett a Volksbank a szemnek kellemes színvilág, a visszafogott, de mégis eltalált design közepette a címlapon hirdeti, hogy ‘megalapítása óta ügyfélkörének folyamatos bővülése jellemzi a Magyarországi Volksbank Rt-t, aki elsősorban vevőközpontúságával, nyugati színvonalú szolgáltatásaival és rugalmasságával tekintélyes helyezést harcolt ki a Magyarországon működő külföldi bankok között’. A nyitólapon olvasható büszke mondatot a bank ügyfelei válthatják aprópénzre, vagy értékelhetik valóságtartalmát, mindenesetre a honlapon valóban egész bő kínálatot találhatunk a bank szolgáltatásairól. Számunkra szokatlan módon a bank teljes honlapja ABC rendbe szedve tartalmazza az almenüpontokat, így a leginkább keresett menüpontunk ‘VISA- és forintkártya’ címmel a felsorolás legaljára került. A lista amúgy egész bőre sikeredett, szinte minden betűvel tartalmaz valamilyen szolgáltatást az Árfolyamtól az Utazási csekkig. Az Átutalások menüpontból megtudhatjuk, hogy a tárgynapon a 10 óráig beérkezett átutalások kerülnek feldolgozásra. Az Electronic Banking menüpontban (jelenleg legalábbis) elég szegényes információként csak a jutalékokat tudhatjuk meg, a rendszer melletti döntésünkhöz ez azonban sajnos nem elégséges szempont. Kissé bővebben olvashatunk a hitelekről és a számlavezetésről. A számlavezetés során felmerülő költségekről és díjakról viszont megfelelő mennyiségű információ kapható, beleértve a számlanyitáshoz szükséges dokumentumok részletes felsorolását is.Új információra leltünk a VISA- és forintkártya almenüpontban, ahol a megszokott két Volksbank kártya mellett egy harmadik (logojából ítélve VISA Classic) kártyát is láthatunk, de erről semmilyen további információ nem kapható, így nem tudni, sejtésünk helyes-e. A két másik kártya hirdetménye viszont megfelelő részletezettséggel olvasható. Sajnálatos, hogy egy sor almenüpontban a web lehetőségeit a legcsekélyebb mértékben sem kiaknázó információ olvasható, melyben a honlapon arra kérik a látogatót, hogy emelje fel a telefont és hívja a Magyarországi Volksbank kék számát: (40) 41 42 43. Reméljük, a március elsejei átalakítás során legalább egy kérdező űrlap, vagy egy FAQ gyűjtemény, netán egy szakértő banki e-mail cím odakerülhet, ha már bővebb információval esetleg nem kíván a bank szolgálni. A honlap főmenüpontjain tovább haladva képpel illusztrált információt kaphatunk a bank fiókhálózatáról, még a fiókvezetők neveit is feltüntették. A Kondíciós listák egy helyen találhatók, dicséretes ez a kialakítás. (Ide más oldalakról is vezetnek linkek, nem kell a látogatónak mindig visszamenni a főoldalra, ha valamely szolgáltatás után annak kondícióira is kíváncsi.) A Magyarországi Volksbank ígéretes szolgáltatásának bizonyulhat az Internet Banking, mely megkülönböztetett figyelemmel önálló főmenüpontban kapott helyet. Amikor régebben érdeklődtünk a homebanking szolgáltatás nyilvános díjtételei iránt, udvarias elutasítást kaptunk, mely szerint a bank addig nem közöl díj-, jutalék- és költséginformációkat, amíg az ügyfél közelebbi kapcsolatba nem kerül velük. Ha az (előttünk még ismeretlen) Internet Banking szolgáltatás díjtételei is erre a sorsra jutnak, akkor a Magyarországi Volksbank ebben a tekintetben nehezen lesz összehasonlítható és ezzel választható (!) a szerencsére gomba módra szaporodó konkurens banki termékek között. Jelenleg a honlap eme főmenüpontjában csak a már kifogásolt telefonszám olvasható, mely szerint bővebb információért keressük fel személyesen vagy hívjuk fel telefonon a bankot. Talán pont az Internet Banking főmenüpontban elfért volna egy valamelyest bővebb leírás az internetes szolgáltatásról (vagy nem kellett volna főmenüpontot adni neki). Abban bízunk a leginkább, hogy március 1-től itt láthatjuk majd a legnagyobb változást.Nincs még kész a Takarékszövetkezetek menüpont sem, ahol vélhetően a Magyarországi Volksbank takarékszövetkezeteinek jegyzéke lesz majd olvasható. Később remélhetőleg az álláslehetőségekről is olvashatunk a főmenü választéka alapján és a weblap programozók precizitását és igényességét dicséri az Oldal nyomtatása és Oldal elküldése főmenüpont is. Az első segítségével a nyomtatóhoz igazítva rendezi az oldal információit és egyből felhozza a nyomtatási párbeszédablakot is, a másik segítségével pedig elküldhetjük a weblapot bármely ismerősünknek is, egy tetszőleges hozzáfűzéssel. A megszokott link küldés helyett itt a teljes weblapot elküldi a rendszer, támogatva a POP3-on keresztül internetezőket is.Végezetül a weblapot kiegészíti még egy szellemes kereső is, melynél a Keres gomb hiányában le kell vennünk a kezünket az egérről és az Enter gombot kell nyomkodnunk. A kereső szellemessége azonban nem ebben rejlik, hanem abban, hogy a keresett kulcsszó alapján az összes olyan almenüpontot kigyűjti, amelyet kiválasztva az adott szóról információt kaphatunk. A kereső outputja így csak a menüpont nevét tartalmazó linkekből áll, mely könnyebben átláthatóvá teszi a keresés eredményét, mint a hagyományos információtengert több oldalon nyújtó megoldások.A honlap a magyar mellett angolul (és természetesen németül is, a honlap szerint ‘Deutch’) olvasható. Valamennyi weboldal alján megtalálható a honlaptérkép és a főoldal linkje is, továbbá a Magyarországi Volksbank (a honlap hiányától függetlenül már évekkel ezelőtt üzembe helyezett) e-mail címe, ahonnan mi az elmúlt években küldött leveleinkre most először kaptunk választ. (Egy-két éve ezt az e-mail címet meg is szüntették, remélhetőleg nem a mi leveleink hatására.) Most itt a lehetőség, hogy a Magyarországi Volksbank bebizonyítsa: a weblap megjelenésével arányos nívóban és a címlapon található mondat szellemében kezeli az ügyfélszolgálati e-mail címére írt leveleket. Ezért újra aktiváltuk a volksbank@hu e-mail címet, mely közvetlenül a volksbank@volksbank.hu e-mail címre továbbítja olvasóink leveleit. Reméljük, hogy a kezdeti apróbb hiányosságok ellenére a Magyarországi Volksbank honlapja tartalmi szinten is eléri majd a design és a honlap technikai szolgáltatásai által nyújtott nívót és méltó helyet foglalhat el a konkurens magyar bankokkal közösen alkotott internetes palettában.Végezetül ismételten szeretnénk leszögezni, hogy a honlap tartalma március elsején meg fog változni. Reméljük, ezt követően a hiányolt témákban is aprólékosabban tájékozódhatunk a kellemes megjelenésű honlapon.