Az ATM-ek is reklámhordozók lehetnek

A szöveges ajánlatoktól a képernyőn internetes felületekhez hasonlóan megjelenő választási lehetőségeken át a mozgóképekig a legváltozatosabb tartalmú hirdetések médiumaként használhatók a pénzkiadó Automatic Teller Machine-ek (ATM).Az ATM-ek már világszerte feltűntek – csak az USA-ban mintegy 270 ezer van belőlük. Mivel egy-egy átlagos tranzakció 15-20 másodpercet is igénybe vesz, szinte magától adódik az ötlet: ezalatt hirdetések jelenhetnének meg a várakozó ügyfél szeme előtt. Ráadásul aki éppen készpénzt vesz fel, talán szívesen fogad néhány ötletet a pénz elköltésére is.A közvélemény-kutatások adatai szerint az ATM-használók nem bánják, ha a gép hirdetéseket közvetít az elszámolás ideje alatt. A reklámozó feladatát megkönnyíti, hogy nemcsak írott vagy képi információt hordozhat a masina, hanem olyan értéknövelt szolgáltatásokat is, mint bélyegek, mozijegyek árusítása, vagy egy közeli boltban beváltható kupon kiadása. Fontos körülmény viszont, hogy a tapasztalatok szerint a felhasználókat idegesíti, ha egy reklám miatt meghosszabbodik a tranzakció ideje.Az ilyen reklámok potenciális megrendelői a .com cégek, amelyek így a tévéreklámoknál olcsóbb és legalább olyan hatékony hirdetési formára találnak itt. A Food.com például arra használja a pénzkiadó automatákat, hogy a közelben lévő éttermekből való rendelésre buzdítsa a pénzfelvevőket. A cég rövid idő alatt 35 százalékos növekedést ért el az új módszerrel. (NAPI)