A Fizetési Pont harmadszor is győzött a nagy POS terminál üzemeltető teszten

Ismét összehasonlítottuk négy POS terminál üzemeltető ajánlatát: még mindig a Fizetési Pont/OFSZ adja a legjobb árakat.

A legkedvezőbb ajánlatot megint a Fizetési Pont/OFSZ adta

Az első helyen egyértelműen a Fizetési Pont/OFSZ áll, ahol nem csak a kereskedői jutalék extrém alacsony, de a teljes költség 28 – 78%-kal alacsonyabb, mint a többi vizsgált szereplőnél.

A MyPos a legdrágább, náluk 78%-kal fizetnénk többet az első évben, mint a Fizetési Pontnál!

Hogyan teszteltünk?

Azokat a nagy cégeket kerestük meg, akik transzparens módon a honlapjukon közzéteszik az összes kártyaelfogadáshoz kapcsolódó költséget. 2023. április 19-én töltöttük le minden vizsgált cég elérhető, nyilvános kondícióit.

A négy összehasonlított szolgáltató: OTP, MyPOS, SumUP és a Fizetési Pont. A honlapokon található árak alapján kiszámoltuk, hogy az első évben összesen mennyibe kerülne a kártya elfogadás biztosítása egy most nyitó üzlet számára.

A két külföldi szolgáltató, a bolgár székhelyű MyPos és a litván SumUp az ügyféllel vásároltatja meg a pos terminált, az ő esetükben egy közepes árfekvésű készüléket választottunk ki a fair összehasonlíthatóság érdekében.

Mivel a Fizetési Pont szorosan együttműködik az OFSZ Zrt-vel, ezért az ő esetükben figyelembe vettük az OFSZ díjakat is, vagyis az ő áraik tartalmazzák az összes Fizetési Pont és OFSZ kártyaelfogadó költséget.

Számottevő különbségek vannak az ajánlatok között – érdemes okosan választani!

Köztudott, hogy a kártyaelfogadást minden cég ugyanolyan kártyatársasági szabvány alapján nyújtja, ezért a VISA és a Mastercard kártyaelfogadásban az egyes POS terminál üzemeltetők szolgáltatása nem különbözik egymástól. Arra számítottunk, hogy az áraik is hasonlítani fognak.
A kutatás eredményei megleptek bennünket: egy rossz döntéssel, akár 72%-kal is többet fizethetünk, mint a piacon levő legolcsóbb ajánlat esetén.

Nézzük a tesztünk végeredményét:

Az ajánlatokat átnézve egyértelműen kiderült, hogy továbbra is a Fizetési Pont ajánlata a legjobb választás.

A jó ár/értékarány még mindig nyerő

Úgy látszik, hogy még mindig a jó ár/értékarány a Fizetési Pont stratégiája, hiszen mindkét korábbi tesztünket is ők nyerték.

A korábbi teszteket az alábbi linkeken elolvashatja:

Összehasonlítottuk a POS terminál üzemeltetők ajánlatait

A nagy POS összehasonlító teszt: ismét a Fizetési Pont adta a legkedvezőbb ajánlatot

Mennyi időn belül jut hozzá a bevételéhez?

Megvizsgáltuk azt is, hogy a kereskedők mennyi időn belül juthatnak hozzá a bevételükhöz, hogy aztán abból a kiadásaikra át tudják utalni a pénzüket.

Megdöbbentő dologra jöttünk rá: a MyPos és a SumUp nem is igazi pénzforgalmi szolgáltató, hanem úgynevezett „elektronikus pénz kibocsátó”, vagyis náluk a terminálon keletkező kereskedői bevétel nem valódi pénzben kerül jóváírásra, hanem a saját maga által kibocsátott „elektronikus pénzben”, amit utána külön át kell utalni még a magyar bankszámlára, hogy tudjunk utalni belőle.

Emiatt a MyPos és a SumUp esetében akár 5-7 munkanapig is eltarthat, mire a kereskedők a pénzünkhöz juthatnak.

A Fizetési Pontnál a kártyás bevétel következő munkanap reggel megérkezik, az OTP-nél két munkanapon belül.

Tehát a bevétel felhasználhatósági sorrend:

1. helyezett: Fizetési Pont: következő munkanap reggel
2. helyezett: OTP: két munkanapon belül
3. helyezett: SumUp: 3-5 munkanapon belül
4. helyezett: MyPos: 5-7 munkanapon belül

Amennyiben gyorsan szeretne a pénzéhez jutni, a Fizetési Pont a jó választás!

Mennyibe kerül hozzájutni a bevételhez?

Kíváncsiak voltunk, hogy van-e bármilyen rejtett költsége annak, hogy a kereskedő hozzájusson a saját bevételéhez. Érdekes eredményre jutottunk:

A Fizetési Pont/OFSZ ingyen jóvá írja a bevételünket.

Az OTP sem kér pénzt a bevétel jóváírásáért.

MyPos alkalmanként 962,5 Ft-t kér azért, hogy a bevételünkhöz hozzájussunk!

A SumUp honlapján nem találtuk meg a szükséges információt, ezért nem derült ki, hogy ott mennyibe kerülne egy utalás.

A MyPos itt is elvérzett: pénzt kérnek a bevétel forintban történő jóváírásáért. Ráadásul, ha valaki szeretne visszahívni a rontott utalást (pl. elírt egy számot), akkor azért minimum 25.999 Ft-ot fog fizetni!

Jó ötlet megvenni a pos terminált?

Mi történik akkor, ha a terminál elromlik?

A Fizetési Pont és az OTP szinte azonnal és ingyen cseréli a hibás pos terminált, így náluk nincs vagy minimális a hibás terminál miatti bevétel csökkenés.

Ezzel szemben a MyPos és a SumUp kötelezi az ügyfeleit a pos terminál előzetes megvásárlására, ezért adott esetben akár százezer forintot meghaladó extra kiadással számolhatunk, ha a pos terminál elromlik (pl. leesik a pultról).

A MyPos esetében az egy éves garanciális idő leteltével már az ügyfél kötelessége a pos terminál javíttatása vagy a pótlása.

A SumUp honlapjáról nem derül ki, hogy vállalnak-e garanciát az általuk eladott pos terminálra.

Mit csináljunk, ha már nem kell a megvásárolt terminál, mert szolgáltatót váltunk?

Körbekérdeztünk, és kiderült, hogy a MyPos vagy a SumUp által eladott pos terminálokat semelyik másik hazai POS terminál üzemeltető nem hajlandó üzemeltetni, ezért azok haszontalanná vállnak, ha a kereskedő szolgáltatót váltana.

Magyarul, bolgárul vagy litvánul?

Tudjuk, hogy milyen az élet: néha problémák merülnek fel. Mi történik akkor, ha baj lenne a POS terminál üzemeltetővel, például, nem érkezik meg a bevétel. Megnéztük, melyik cég hol van bejegyezve, és kihez fordulhatunk segítségért.

A két magyar cég esetében egyszerű a dolgunk: ha baj van, segítséget kérhetünk a Magyar Nemzeti Banktól.

Nehezebb lesz a dolgunk a MyPos esetében. Kiderült, hogy a MyPos Bulgáriában van bejegyezve. Ott a Magyar Nemzeti Bank nem illetékes. Mit tehetünk? Megkereshetjük a Bolgár Nemzeti Bankot (rendes nevén: Централната банка на Република България) vagy, ha jól beszélünk bolgár nyelven, esetleg van bolgár ügyvéd ismerősünk, akkor pereskedhetünk is – Szófiában.

A SumUp Litvániában működik, az ő esetükben a Litván Nemzeti Bank az illetékes, a jogainkat érvényesíteni Litvánia fővárosában, Vilniusban kell, ékes litván nyelven.

Konklúzió: fizetési pont a legjobb döntés

Az idei POS terminál összehasonlító tesztből kiderült, hogy a legjobb döntés még mindig a Fizetési Pont, bátran ajánljuk őket!

(A cikk megjelenését a Fizetési Pont támogatta.)