Egyre bátrabban használunk hitelkártyát

A koronavírus járvány enyhülésével jelentősen elemelkedett a hitelkártya kibocsátás, az OTP Banknál tavaly az előző évhez viszonyítva 33 százalékos emelkedést regisztráltak, 2022-ben pedig éves szinten 10 százalékos növekedésre számítanak. Az igénylések számának alakulását a jellemzően tavasszal, nyáron, valamint ősszel meghirdetett értékesítési akciók befolyásolják, különösen májusban, júniusban élénkül meg a forgalom. A tapasztalatok azt mutatják, hogy az ügyfelek egyre tudatosabban használják ki a konstrukció előnyeit, és egyre több helyen fizetnek hitelkártyával.

Az OTP Bank adatai szerint az ügyfelek elsősorban a mindennapi élelmiszervásárláskor fizetnek hitelkártyával, de kiemelkedően gyakran használják ezt a megoldást a benzinkutakon, a divatáru üzletekben, az egészségügyi termékeket áruló boltokban, utazásra, barkácsáruházakban, lakberendezési centrumokban, illetve elektronikai szaküzletekben is. Az érintéses fizetési lehetőség bevezetésével és az elfogadói hálózat dinamikus bővülésével összefüggésben a pénzintézet tapasztalata, hogy összegtől függetlenül szinte minden vásárlási szituációban használják hitelkártyájukat a birtokosok.

Az OTP Bank ügyfelei által kezdeményezett vásárlási tranzakció átlagos összege 8400 forint, de a felhasználási helyszínekhez, helyzetekhez hasonlóan ebben is jelentős szórás figyelhető meg, az elköltött összeg alkalmanként a párszáztól a több százezer forintig terjed. Az OTP Bank ügyfeleinek kétharmada a szerződéskötést követő 60 napon belül használni kezdi a kártyáját, amit a hitelintézet akciókkal is támogat.

„Az előnyöket azok az ügyfelek tudják jól kihasználni, akik betartanak néhány fontos szabályt. A hitelkártyájukat csak vásárlásra használják, a határidőket pontosan megtartva fizetik vissza a tartozásukat. Így nem kell kamatot fizetniük, és akár 45 napig ingyen használhatják a bank pénzét, miközben a hitelkártya használatával olyan kedvezményekhez is hozzájutnak, mint például a pénzvisszatérítés, amit egy betéti kártyával nem kapnak meg” – mondja Györkei Krisztián, az OTP Bank fogyasztási hitelek termékfejlesztési vezetője.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a tulajdonosok az elmúlt években egyre tudatosabban használják a hitelkártyájukat, igyekeznek maximálisan kihasználni a konstrukció kínálta lehetőségeket, előnyöket és folyamatosan növekszik azoknak a száma, akik időben törlesztik vissza hitelkeretüket.

A tudatosság azonban nem csak a pénzintézet ügyfeleire jellemző, hiszen az OTP Bank megbízásából készített országos kutatás eredménye szerint a hitelkártyát használók elsöprő többsége, 90 százaléka rendszeresen vagy alkalmanként figyeli a jóváírásokat, több mint háromnegyede pedig az internet- vagy mobilbankban követi a kiadásait, hogy mindig képben legyen aktuális pénzügyi helyzetével kapcsolatban.
Györkei Krisztián hozzátette, hogy a szezonális akciók mellett a hitelkártya használat kényelmét és a személyes pénzügyek nyomonkövethetőségét támogatják az OTP Bank online elérhető szolgáltatásai is, hiszen az ügyfeleknek lehetőségük van követni meglévő hitelkártyájuk költéseit, vagy akár beállíthatják az utólagos részletfizetést is internetbankon keresztül.

OTP Bonus és OTP Bonus Gold Hitelkártyával THM: 43,0%, 44,7%.