PayPal: stresszmentes karácsonyt ígér az online vásárlás

2018.12.10. 12:45 | Hírek

A PayPal éves karácsonyi vásárlási szokásokat vizsgáló nemzetközi felmérése szerint az ajándékvásárlás a magyarok számára különösen nagy kihívást jelent, aminek egyik oka, hogy egyre később kezdünk ajándékokat keresni: tavaly még 83 százalék volt azoknak az aránya, akik a karácsonyt megelőző négy hétben már vásároltak valamit, idén viszont már csak 64 százalék gondol ilyen korán a meglepetések beszerzésére.

Mik a karácsonyi vásárlással járó stresszforrások?

Az ünnepi időszakban az utakon és az üzletekben tapasztalható zsúfoltság a magyarok 63 százalék-a számára jelent kellemetlenséget, 56 százaléknak volt már negatív tapasztalata udvariatlan, vagy tolakodó emberekkel sorban állás közben. Tízből négyen (42 százalék – ez az arány közel azonos, mint a megelőző évben) aggódnak, hogy nem fogják tudni befejezni időben a karácsonyi ajándékok beszerzését, 37 százalék pedig attól fél, hogy nem tudja, milyen ajándékkal lepje meg barátait, vagy családtagjait (13 százalékponttal több mint tavaly). Szerencsére a modern technológia egyszerű megoldásokat kínál a karácsonyi őrület enyhítésére, és egyre gyakrabban használjuk is ezeket.

Tegye kellemesebbé karácsonyát mobiljával!

Az online vásárlás az egyik módja annak, amivel megpróbáljuk csökkenteni az ünnepi vásárlással járó kellemetlenségeket, a felmérés szerint idén tíz magyar közül négy vásárol az interneten ajándékokat. Ezen belül 27 százalék vásárol mobileszköz használatával, ami 7 százalékpontos emelkedést jelent az előző évhez képest. A mobil vásárlók közel negyede szerint a mobileszközökkel történő vásárlás legfontosabb előnyei, hogy az ötlet megszületésének pillanatában meg lehet vásárolni az ajándékot, elkerülhetők a tömeggel, hosszú sorokkal, illetve a hosszadalmas parkolóhely kereséssel járó bosszúságok. Ötből egy fogyasztó számára a mobil vásárlás fontos előnye továbbá, hogy készüléke segítségével bárhol vásárolhat, 15 százalék pedig azért kedveli, mert a vásárlás mellett párhuzamosan más feladatokat is el tud végezni készülékén.

A tengerentúlról a karácsonyfa alá

Mivel tíz magyarból három aggódik, hogy ajándékuk nem fogja elnyerni szeretteik tetszését, nem meglepő, hogy egyre nyitottabbá válunk a külföldi webshopokból történő vásárlásra.
 
„Az ünnepek alatt a magyarok több mint fele (69 százalék) tervezi, hogy külföldről vásárol ajándékokat. Ennek a legfontosabb okai, hogy sokszor alacsonyabb áron juthatnak hozzá a kívánt termékhez, illetve könnyebben találhatnak valamilyen egyedi ajándékot” – jegyzi meg Marcin Glogowski, a PayPal közép- és kelet-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója. „Mindazonáltal vannak bizonyos félelmek, amelyek megakadályozzák a magyarokat abban, hogy határokon túlról vásároljanak, mint például az aggodalom, hogy a termék egyáltalán nem érkezik meg (33 százalék), különbözik attól, amit várnak (31 százalék), vagy félnek a nehézségektől, amit a termék visszaküldése, illetve kicserélése jelent (27 százalék). Örülök, hogy ezen a téren segítségükre lehet a PayPal-Vásárlói védelem és a Visszatérített visszaküldés szolgáltatásunk.”

Az egyediség mindenek előtt  

Idén a magyar vásárlók közel egyharmada több ajándékot tervez vásárolni, mint tavaly, a legnépszerűbb ajándékok a könyvek (35 százalék), a játékok (30 százalék) és a ruhák (24 százalék). A kutatás szerint a többség átlagosan 32 000 Ft-ot költ szeretteinek megajándékozására és csak ötből egy fogyasztó költ ugyanannyit magára, mint azokra, akiket megajándékoz.
 
„Noha a karácsonyfa alatt idén is számíthatunk a szokásos ajándékokra – néhány még a tavalyinál is vagányabb zoknira, vagy illatszer csomagokra – azt látjuk, hogy a magyarok is egyre jobban értékelik az egyediséget” – teszi hozzá Giela Abdelwahab, a PayPal közép- regionális fejlesztési vezetője. „Én magam is azok közé tartozom, akik kedvelik a kis online boltokat, amelyek nagy figyelmet fordítanak a minőségi termékekre, ugyanakkor vásárlás előtt mindig érdemes ellenőrizni, hogy érvényesek-e ránk a webshop visszaküldési ill. visszatérítési feltételei. Ha nem, győződjön meg arról, hogy a kiválasztott fizetési mód kínál-e megoldást az esetleges problémák megoldására.”
 
A reprezentatív kutatást a PayPal megbízásából készítette a Kantar Millward Brown piackutató intézet 2018. október 17-e és november 5-e között. Az online felmérés 11 országban (Belgium, Csehország, Görögország, Magyarország, Izrael, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Oroszország, Dél-Afrika, Svédország) 1000 (11 017) felnőtt (18-65 éves) megkérdezésével történt. Az adatokat súlyozták a külső torzító hatások kiszűrése érdekében.
 
 

Vissza a cikkekhez

Keresés

Bank szerinti cikk szűrés

Bankkártya klub

 Email:
 Jelszó:
Elfelejtett jelszó