Így dolgoznak a bankkártya-elfogadást támogató ügyfélszolgálatok
- Homa Péter
- november 17, 2025
- Bankkártya
- bankkártya, bankkártyás fizetés
A bankkártyás fizetés a mindennapjaink része, ám ritkán gondolunk bele, mi történik a fizetések másik oldalán. A BiztosDöntés.hu most arra volt kíváncsi, hogyan működnek a kártyaelfogadást nyújtó szolgáltatók ügyfélszolgálatai: mennyire elérhetők, milyen gyorsan reagálnak, és mennyire udvariasak.
A kutatás a legjelentősebb, leggyakrabban használt kártyaelfogadó szolgáltatók összegyűjtésével indult. A Google segítségével felkutattuk a weboldalaikat, ahol önállóan próbáltuk összegyűjteni a legfontosabb információkat, majd minden szolgáltató telefonos ügyfélszolgálatát felhívtuk, hogy a hiányzó részleteket is tisztázzuk.
A kártyaelfogadási adatok mellett azt is vizsgáltuk, milyen az ügyintézők segítőkészsége, mennyire figyelnek a kérdésekre, és mennyi idő alatt jelentkeznek be. A hívásokat hétfő délután, munkaidő vége felé indítottuk, amikor általában kisebb a terhelés.
A kutatásban a Fizetési Pont, a myPOS, az OTP Bank, a SimplePay, a SumUp, a Teya és a Viva Wallet szolgáltatásait elemeztük.
Magyar nyelvű, budapesti telefonszámon elérhető ügyfélszolgálatok
A magyarországi kártyaelfogadási piac jelentősen átalakult a fintech szolgáltatók megjelenésével, és a POS-terminálok finanszírozása is megváltozott.
Néhány éve még sok kereskedő inkább a havi szinten drágább bérleti konstrukciót választotta a terminálok előzetes megvásárlása helyett. Ma viszont egyre több szolgáltató kínál előre megvásárolható POS-terminált, akár nulla havidíjjal.
A vizsgált hét szolgáltató ügyfélszolgálata kivétel nélkül budapesti hívószámon volt elérhető, magyar nyelvű menürendszerrel és magyarul beszélő ügyintézőkkel — még a globális fintech cégek esetében is. Ez azért figyelemre méltó, mert például a kétmillió hazai ügyfelet megközelítő Revolutnak vagy a Wise-nak továbbra sincs magyar nyelvű telefonos ügyfélszolgálata.
A nyitvatartás azonban nem mindenhol folyamatos: a Teya, a SumUp és a myPOS ügyfélszolgálata jellemzően hétköznap reggeltől 18–19 óráig hívható.
A telefonszámok megtalálása változó nehézségű volt; a SumUp weboldalán például nem szerepelt telefonszám, végül egy archivált weboldal-tartalomból sikerült előkeríteni a működő számot: +36 1 999 6747.
Gyors bejelentkezés, udvarias ügyintézők
Megmértük, milyen gyorsan lehet eljutni élő ügyintézőhöz. Bár ez csak egy hétfő délutáni mintavétel volt, a különbségek így is jól látszottak.
Ahol menüt kellett választani, ott a POS-terminál hibabejelentést nyomtuk meg, mert ennél a pontnál várhatóan minden fontos kérdésre választ lehet kapni. A mérést onnan indítottuk, amikor már kiválasztottuk az utolsó menüpontot.
A bejelentkezési idők a következők lettek:
- Fizetési Pont: 27 másodperc
- Teya: 30 másodperc
- SumUp: 32 másodperc
- OTP Bank: 56 másodperc
- Viva Wallet: 1 perc 23 másodperc
- myPOS: 1 perc 25 másodperc
- SimplePay: 3 perc 15 másodperc (itt az automata előre figyelmeztetett a hosszabb várakozásra)
Az ügyintézők mindenhol udvariasak voltak. Nem próbálták elküldeni az érdeklődőt másik telefonszámra vagy másik kollégához, és nem hivatkoztak arra, hogy a kérdés nem tartozik hozzájuk. Mindenhol kifejezetten segítőkész attitűd volt érezhető.
Jutalékok és díjak a szolgáltatóknál
A jutalékokról és havidíjakról előzetesen tájékozódtunk a weboldalakon, így a telefonos megkeresésnél ezekre már nem kellett rákérdezni. Egy induló vidéki vállalkozás számára az alábbi kondíciók érvényesek (ahol van eltérés, ott egyedi ajánlat is kérhető):
- Fizetési Pont: 2 350 Ft havidíj, tranzakciónként 0,4 százalék + 7 Ft (ez messze a legkedvezőbb ajánlat a piacon!)
- myPOS: 1,45 százalék + 15 Ft
- OTP Bank: 17-200 millió forintos éves bevétellel 2 500 Ft + ÁFA havidíj, tranzakciónként 0,75–1 százalék + 4,90 Ft + 0,1845 százalék rendszerdíj
- SimplePay: havidíj 0–5 000 Ft, jutalék 0,7–1,1 százalék + 0,2–0,3 százalék bankközi jutalék + 4,90 Ft + 0,1845 százalék rendszerdíj
- SumUp: 1,95 százalék tranzakciónként
- Teya: nincs meghirdetett díj, minden esetben egyedi ajánlat
- Viva Wallet: 1 950 Ft havidíj, 1,69 százalék jutalék (minimum 12 Ft), tartalmazza a bankközi jutalékot is
A Vivánál a feltételek terminálvásárlással vagy két év lízinggel érhetők el. A Fizetési Pont öt év hűségidővel dolgozik, de megszűnés vagy telephely bezárása esetén elengedik a kötbért. Az első 30 nap mindenhol kötbérmentes.
Mit tesz a szolgáltató, ha elromlik a POS-terminál?
Mivel ma már vannak megvásárolható POS terminálok, így nem törvényszerű, hogy mindig javítja azt a bankkártya elfogadást végző szolgáltató.
A most következő információk a telefonos ügyfélszolgálatoktól származnak.
- Fizetési Pont: telefonon próbálják elhárítani, ha nem sikerül, 2 munkanapon belül futár viszi az új terminált (14 óráig bejelentve másnap).
- myPOS: telefonon vagy chaten (angolul 0–24) fogadják a hibabejelentéseket; a hibás terminált Bulgáriába kell küldeni, a javítás kb. 1,5 hét.
- OTP Bank: szerződésfüggő a kiszállás; VIP nélkül 8 órán belül, VIP szerződéssel hétvégén is.
- SimplePay: távoli hibaelhárítás után 8 órán belüli helyszíni javítás.
- SumUp: több csatornán is elérhetők, garanciaidőn belül 2 munkanapon belüli csere; garanciaidő után új terminál vásárolható, melynek árát megtérítik.
- Teya: 2–3 munkanapos ingyenes csere, nincs javítás.
- Viva Wallet: a támogatás mértéke csomagtól függ; a javítás Görögországban történik, 1 naptól 2 hétig; csere biztosított, átmenetileg NFC-s app is használható.
A cikk megjelenését a Fizetési Pont támogatta.
