SoftPOS, avagy kártyaelfogadás terminál nélkül: mikor hasznosabb, ha a mobilra töltünk kártyaterminált?

A bankkártya terminál egy alapvetően kényelmes, a mindennapokban egyszerűen használható módja, ha elektronikus fizetési lehetőséget akarunk a vásárlóinknak biztosítani. De sok szakmában egyáltalán nem praktikus a használata. A kártyaelfogadás ebben az esetben is ugyanolyan könnyen biztosítható egy új fejlesztésnek köszönhetően: ez az okostelefonra telepíthető SoftPOS alkalmazás.

Csak néhány példa arra, milyen szakmákban lehet kevésbé praktikus egy külön bankkártya-terminál használata: taxisoknál és futároknál, akik folyamatosan úton vannak, és már a terminál tárolása is kényelmetlen lehet.
Fodrászoknál, kozmetikusoknál, akik széket bérelnek, és magukkal vinni a terminált szintén bosszantó pluszfeladat. Mozgó árusoknál, akik a terminált nem tudják tölteni, és a netkapcsolatra is külön figyelniük kell.
A hasonló szakmákban is jól jöhet ugyanakkor, ha tudnak a vásárlók, ügyfelek, vendégek kártyával fizetni – különösen most, hogy a járványhelyzetben a készpénzes fizetés népszerűsége az eddigi legalacsonyabb – persze a kényelem mellett a higiéniai szempontok miatt is.

Amit a terminál és a SoftPOS is tud…

…az elsősorban nyilván annak a kényelemnek a biztosítása, hogy nem kell készpénzzel bajlódnunk: bankjegyeket hajtogatni, aprót számolni, matekozni, a visszajáróval ügyetlenkedni. Ehelyett egyetlen, érintés nélküli csippantás a kártyával igen nagy szintlépés.
Mivel a kártyás fizetés egyre népszerűbb, nyilván nem függetlenül a pandémiától, ma már gyakorlatilag minden szolgáltató jól jár azzal, ha fel tudja kínálni. Sokaknak ez persze kötelező is, hiszen január 1-jén életbe lépett egy törvénymódosítás, ami szerint mindenki, aki online pénztárgépet használ, kötelezett az elektronikus fizetési lehetőség biztosítására.
A terminál is nyilván ugyanúgy mobilis, bárhová vihető, mint a telefonra telepített SoftPOS, de itt már akadnak komoly különbségek – erről mindjárt beszélünk részletesen.

Mobilitás: bárhol használhatod, és nem kell plusz eszköz

A hagyományos terminál egyik legnagyobb hátránya azok számára, akik folyton úton vannak vagy kültéren, piacokon árusítanak, esetleg csak helyet bérelnek valahol, hogy egy plusz eszközt kell magunkkal vinni mindenhová, és persze tárolni azt.
Egy kesztyűtartóban a kocsiban, hátizsákban a bringán vagy akár egy fodrászszék mellett ez ügyetlen megoldás, a terminál csak útban van, figyelni kell rá, hogy ne hagyjuk otthon, ne hagyjuk el.
És eközben persze figyelni kell arra is, hogy mindig megfelelően fel legyen töltve, mert a biciklin vagy egy termelői piac közepén nem igen fogunk konnektort találni.
A SoftPOS mindezeket a problémákat feloldja, hiszen egyszerűen az okostelefonra telepíthető, semmilyen plusz eszköz nem kell a működéséhez. Így csak arra kell figyelnünk, amire egyébként is figyelnénk: hogy a saját mobiltelefonunk ott legyen a zsebünkben, feltöltve.

Nem csak kényelmes, de környezetbarát is

Az okostelefonos megoldás előnye, hogy mivel plusz eszközt nem kell használnunk, kevesebb energiát is használunk el, illetve a nyugtákat sem kell kinyomtatnunk.
A nyugtát ugyanis egyszerűen elküldhetjük e-mailben, vagy egy QR-kód leolvasásával “adhatjuk át” a vásárlónak.

Tudod mennyit, mikor és hol fizettek

Szintén nagy előnye lehet az applikációnak, hogy a kimutatásokhoz azonnal hozzáférünk a rendszerben. Így nem csak azt fogjuk tudni, hogy mennyit fizettek nekünk, hanem azt is, hogy pontosan mikor és hol egy napon belül.
A taxis így tudni fogja, melyik kerületekben éri meg a legjobban dolgozni, a mozgóárus kiszámolhatja, melyik piacon a legnagyobb a forgalma, a futár könnyedén visszakereshet bármilyen tranzakciót helyszín alapján is.
Ez étteremben is hasznos funkció lehet, ahol a kimutatást azonnal láthatjuk, ráadásul a pincérek például ugyanazon a telefonon használhatják a fizetésre szolgáló SoftPOS-t, mint amin a rendeléseket viszik fel a rendszerbe, jelentősen egyszerűsítve a dolgukat.

Hogyan igényelheted a SoftPOS-t?

Egyszerűen, a fejlesztést tavaly novemberben bemutató Fizetési Pont weboldalán. Szimplán csak egy visszahívást kell kérni, kötelezettség nélkül. Minden mást elintéz az ügyfélszolgálat.
A SoftPOS-ban a terminállal szemben itt még egy előny jelentkezik, ugyanis itt csak egy applikáció telepítésére van szükség néhány egyéb gyors intéznivaló mellett – és egy napon belül már aktívan használhatjuk is, nem kell a terminál kiszállítására, telepítésére várnunk.
Fontos megjegyezni, hogy a magyar piacon épp a Fizetési Pont az egyetlen szolgáltató, amelynél még elérhető a terminál és a SoftPOS igénylésekor is a 80 000 forintos, vissza nem térítendő állami támogatás mindazoknak, akiknél 2017. november 1-jén nem volt üzemben POS-terminál.